XP orijinal hale getirme / Yazılım sahteciliği yazısını kaldırma

Yazılım sunucusuna girmek için “firewall” u kaldırdığımda bir de baktım ki sahte yazılım kurbanı olmuşum. Microsoft un truva atları bu anı kolluyormuş demek ki.  Halbuki kurulumu orijinal xp cd sinden yapmıştım. Microsoft ile muhatap olacağıma bunun hızlı çözümünü aradım buldum hemen:

  1. C:/Windows/system32 altındaki WgaLogon.dll ve WgaTray.exe dosyalarını yeniden adlandırın misal XXXWgaLogon.dlx ve  XXXWgaTray.yokartikexe
  2. Başlat->calıştır’ a cmd yazıp “enter” lıyoruz böylece komut dizini geliyor. buraya:

cd C:/Windows/system32/

Regsvr32 LegitCheckControl.dll /u

Komutlarını yazarak lisans kontrol sunucusunu durduruyoruz. Şimdi bilgisayarı yeniden başlatalım.

Başlattıktan sonra:

  1. Başlat->calıştır’ a regedit yazıp “enter” lıyoruz. Bu yazmaçta HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>WindowsNT>CurrentVersion>Winlogon>Notifyaltıondaki WgaLogon dosyasını tümden siliyoruz(DEL ile)
  2. C:/Windows/system32 altındaki LegitCheckControl.dll dosyasını da siliyoruz
  3. Oldu da bitti maaşallah
10 responses to “XP orijinal hale getirme / Yazılım sahteciliği yazısını kaldırma

  1. Usta ben bunu yaptım eline sağlıkta ya bunu yaptıktan snra yeni sürüm msn açılmıyo onada bi yardım etsen :SS

  2. Sayin Burak Arkadasim Yeni Gordum Geziyorken Bi yardimci olayim dedim Arkadaslar YEni surum Windows live Messenger i Yukleyemiorsak oncelikle

    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&displaylang=tr

    Wermis olduqum link e tikliyoruz

    tikladiktan sonra arkadaslar biraz asaqi dogru indikten sonra soyle bi yazigorucez

    Bu Yüklemedeki dosyalar
    Bu bölümde, bu yükleme için varolan ayrı dosyaların bağlantıları bulunmaktadır. Size en uygun dosyaları karşıdan yükleyin.
    Dosya Adı: Dosya Boyutu
    Redist.txt
    2 KB
    Yükle
    windows installer 3.1 EULA.doc
    58 KB
    Yükle
    WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe
    2.5 MB
    Yükle

    burda bize lazim olan guncelleme war WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe

    bu guncellenin yaninda yükle butonunna basiorsunuz ve indirme islemi baslior sonra kurup pc ye yeniden baslatmanizle windows live messenger orjinal sitesinden indirip yukleye bilirseniz yapamayan arkadaslar icin efsane_46_07@hotmail.com yardimci olurum

  3. artık Microsoft Xp desteğini bırakıyor ama hala yazılım sahtekarclığı konrol altına almaya calısıyor, onun yerine artık acık kaynak kodlu pardusa yönelmemiz lazım pardus TÜBİTAK tarafından LİNUX GNU üzerien entegre edilmiş ilk türk işletim sistemi olma özeliği tasiyor… xp ile yaptınız tüm herseyi yapabiliyorsunuz

    • aslında pardus e-devlet güvenliği maksadıyla geliştirmeye başlanan bir yazılımdı. ama sonra her ne olduysa, billy gates in ülkemizi ziyareti sonrası devlet tekrar windows a döndü ve pardus projesine verilen destek kesildi. geçenlerde binary yıldırım da cloud denen birşey varmış minvalinde saçma sapan konuşuyordu. devlet belgelerini cloud a açarsanız, birgün cloud olur uçarsınız. cahil vatan hainleri…

      neyse. gün o gündür windows kullanmıyorum, ubuntu kullanıcısıyım. hatta ne zamandır oyun oynamıyorum diye hdd min bir köşesinde duran windows u açmak istedim ama bilin bakalım ne oldu: şifremi unutumuşum. windows da şifre kırmak bir mesele değil fakat bunu bir emare olarak görüp uzak durdum. windos yavaşlığı, virüsler.. hepsi geride kaldı ;))

  4. HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>WindowsNT>CurrentVersion>Winlogon>Notifyaltıondaki WgaLogon dosyasını tümden siliyoruz(DEL ile) bu işlemleri yapamadım nasıl del silmiyo

    • önceki işlemleri yaptınız mı? en baştan itibaren adımları atlamadan her işlemi gerçekleştirmeniz gerekiyor

Bir Cevap Yazın

