Ubuntu Wireless/Kablosuz Ağ Problemi

Ubuntu Wireless/Kablosuz Ağ Problemi

Linux ile ilk tanışanların yüzleştiği önemli problemlerden birisi kablosuz ağlara bağlanmak.

Burada :https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessTroubleShootingGuide#iwconfig

adım adım çözüm yöntemleri gösterilmiş. Sorun çok farklı nedenlerden kaynaklanabileceği( wireless sürücüsü/wireless devre kesici düğmesinin kapalı olması/yanlış ayarlar/wlan0:avahi vs.) için adımları sırasıyla izlemekte fayda var. Ancak öncelikle:

sudo apt-get update

sudo apt-get install

sudo apt-get upgrade

dizisini uyguluyoruz

Sistem>Yönetim>Ağ üzerine gelip root şifrenizle kilidi açtıktan sonra Kablosuz ağ Essid(görünen isim) girdikten(veya bulduktan) sonra configuration/yapılandırma ayarları otomatik yapılandırma(DHCP) olarak seçip ilk denemmezi yapmakta fayda var. Şayet kablosuz ağa WAP/WEP ile bağlanıyorsak -ki genelde modemler varsayılan olarak A43B28D… gibi şifre verildiği için WEP 16’lı(hexadecimal) şifreleme algoritması kullanılır – modem tarafından üretilen/veya modeme kendimizin atadığı şifrenin girilmesi gerekir. Ancak bazı sürümlerde WAP/WEP şifreleme ile ilgili yazılım sorunları olduğundan çevrede şifresiz bir ağa bağlanabiliyorsak denememizi bu ağdan yapmamız daha mantıklı olacaktır. Böylece varsa sorunu oluşturan nedene yaklaşabiliriz.Ardından shell(uygulamalar>donatılar>uçbirim) açılarak:

#sudo /etc/init.d/networking restart

komutunu vererek ağ konfigürasyonunu yeniden başlatıyoruz.

$iwconfig

komutu ile ağ durumunu görebiliriz. Örneğin bu komutun bendeki çıktısı(değerler değiştirilmiş olarak :) ):

lo        no wireless extensions.
eth0      no wireless extensions.
wmaster0  no wireless extensions.
wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:"AirTies"  Nickname:""
Mode:Managed  Frequency:2.462 GHz  Access Point: 00:08:5D:F9:AB:19
Bit Rate=54 Mb/s   Tx-Power=27 dBm
Retry min limit:7   RTS thr:off   Fragment thr=2346 B
Power Management:off
Link Quality=100/100  Signal level=-46 dBm  Noise level=-95 dBm
Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

şeklinde bağlantı kalitesi modemin yakınında olduğum için çok iyi ;)

Bağlantıyı sınamak için ayrıca Sistem>Yönetim>Ağ Araçları kısmında Ağ aygıtı wlan0 seçilerek modeme ping atmayı deneyebiliriz(adresi muhtemelen 192.168.1.1 vb. Olacaktır) Ping atmada sorun yaşıyorsanız(ulaşan paket sayısı 0 ise) ilk linkten faydalanarak adım adım çözüm yollarını sınaablirsiniz.

Örneğin benim öncelikle intel wireless 4965AGN kartımın sürücüsünü güncellememe gerekti

$lshw

komutuyla kablosuz ağ kart sürücüsünün doğru yüklenmediğini gördüm:

http://kuscsik.blogspot.com/2007/06/how-to-install-intel-4965-wireless.html

Ardından basit ama beni yaklaşık 1 gün uğraştıran komutu girdim

sudo ip link wlan0:avahi down

wlan0:avahi bağlantısı herşey düzgün gibi gözükmesine karşın şifreli ağa bağlanmamı engelliyordu. Bu komutla sıralamada wlan0:avahi yi wlan0 nın altına alarak bu engeli aşıldı.

Kurulum sonrası kart ilk kez tanındığında sistem kart hafızasını okumak ister ve bu zaman zaman sistemin kilitlenmesine neden olur. Bunu önlemek için:

1) /etc/pcmcia/config.opts Dosyasını açalım

gksudo gedit /etc/pcmcia/config.opts

2) Aşağıdaki bölümü bulalım

  •   include memory 0xc0000-0xfffff
      include memory 0xa0000000-0xa0ffffff
      include memory 0x60000000-0x60ffffff

3) Ve yukarıdaki bölümü tümüyle silip aşağıdaki ile değiştirelim

  •   include memory 0xd0000-0xdffff
      include memory 0xc0000-0xcffff
      include memory 0xc8000-0xcffff
      include memory 0xd8000-0xdffff

Şimdi ise Linux ile süper hızlı internetin keyfini çıkarıyorum ;)

Ps:İnternet bağlantı problemi devam ediyorsa bahsettiğim çıktılarla sorunu yorum olarak yazın yardımcı olmaya çalışırım ;)

11 responses to “Ubuntu Wireless/Kablosuz Ağ Problemi

  1. kardeş dediklerinin hepsini denemeye çalıştım.ancak benim sorunum şifreli kablosuza bağlanamamak.şifresiz kablosuzda hiçbir problem yok.yukarıda yazdığın wlan0:avahi komutunu girmeye çalıştığımda eth1:avahi komutu bilinmiyor ip link yardımı deneyiniz diye bir uyarı veriyor.ne yapmam lazım bir haftadır bununla uğraşıyorum sadeece linux kullanıyorum lütfen yardımcı olurmusun

  2. ubuntunun en son netbooklar için çıkardığı ubuntu netbook remix 10.10 kullanıyorum verdiğin linktekileri denedim ama gene olmadı zaten sorunum sadece wpa şifrelemesiyle.wep şifrelemede hiç bir problem yok şifreyi yazıp internete rahatlıkla girebiliyorum ama wpa/wpa2 şifrelemelerinde şifreyi girdikten sonra bağlanıyor gibi yapıyor yaklaşık 2 dakika sonra şifre ekranı tekrar önüme geliyor ve internete bağlanmıyor.yardımlarınız için teşekkürler

  3. üzgünüm mesajınızı epey bir geç yanıtlıyorum. haftalardır dağda olunca :))
    şurada desteklenen netbooklara bir gözatmanı öneririm. donanım tabanlı bir problem de olabilir. mevcut güncellemeleri takip etmenizi öneriririm.

    • Aynı sorunu bende yaşıyorum ama hala bir çözüm bulamadım. Ubuntu 11.04 kullanıyorum. zoom ve prelli modeme kablosuz ve şifreli bağlantı yapabiliyorum ama airties a kesinlikle bağlanamadım.

  4. kardeş ben iwconfig yazıyorum şunlar yazıyo sadece
    eth0 no wireless extensions.

    lo no wireless extensions.

    Ne yapmam lazım yardım edin lütfen

  5. Ya kardeş verdiğin terminal kodlar bendeki sorunu halletmedi hep erişim engellendi, geçici bir sorunla karsilasildi. Bazı indeks dosyaları indirilmesi vs. Hatalar alıyorum

  6. merhaba ben tcl de aodv ,dsr,dsdv algortimaları çalıştırabiliyorum ama tora algorimasını çalıştıramıyor bana yardımcı olursanız çok sevinirim…

Bir Cevap Yazın

