sopaları vuralım fokların kafasına, birkinleri takalım kolumuza

Haberi okuyoruz: Türk işadamı bla bla Namibya ‘da(orası da neresi ?) avlanacak 1 milyon  fokun haklarını aldı. Foklar öldürülmesin diye bu hakkın karşılığı 14 milyon dolar toplanmaya çalışılıyor falan filan.

fok_hunt

Şimdi olayın garip, sinir bozucu, mantık dışı tarafına bakalım: Adam ticaret yapıyor talep varsa arz bir şekilde karşılanacak. Peki talep nereden geliyor yani bu hayvanlar öldürülüp ne yapılıyor: Gucci, Prada ve Versace gibi firmalar tarafından aksesuar ve giyim eşyasında kullanılıyor. Bu eşyaların tüketicisi kim: kadınlar.özellikle güzel çekici elde edilmesi zor, pahalı olanları. Şimdi zincir şöyle işliyor: güzel bir kadın davetten davete koşar, erkeklerin ağızlarının suyunu akıtır. Bu kadını elde edebilmek için davetli erkekler dış görünüşleri vs haricinde seni diğer kadınların içinde yüceltebilecek kudrete sahibim mesajını da vermek durumundadır. Bunu yapabilmek için çevredeki diğer kadınların elde edemeyeceği/etmek isteyeceği eşyalar la donatılmaları gerekir. Bu nedenle örneğin bir giysi ne kadar güzel olursa olsun versace tarafından tasarlanmamışsa pek değeri yoktur. Hatta bu elbiseyi versace pazardan alsın terini silsin o da yeter. Peki kim belirlemiştir işte şu şu şu firmalar elittir diye ? Orası biraz karışık. İşte kulis yapacaksınız, herkese satış yapmayacaksınız, pahalı olacaksınız, iyi bir pazarlama neydi adı The Devil Wears Prada kitabını okuyun filmini izleyin biraz anlamaya çalışın. Mesela Birkin çantaları vardır. 48 saatte el emeği yapılıyormuş da falan filan. Fiyatı: 148000$ 222000YTL. Yani ayda 3000YTL maaş alan bir mühendis olsanız bu uyduruk çantayı  74 ayda / 6.17 yılda alabilirsiniz(tabi bu arada darülaceze falan bakıyorsa size) Şimdi uyduruk falan dedim gerçekten uyduruk. Annemin çöpe attırdığım tarih öncesi bir çantası vardı ondan daha uyduruk alın bakın:

red_hermes_birkin_handbag

Belki alacaksınızdır bir de liste vereyim. Diğer uyduruk ama pahalı çantalar için.

Nerede kaldık ?. Şimdi bu kadını elde etmek için işte böyle lüks araba fiyatında uyduruk çantalar almanız gerekli. Daha dur çanta aldık bunun diğer gereksinimleri ?? Diğer masrafları nereden karşılayacak bu iş adamı ?? Sağolsun emrinde binler, onbinler bunun için kıt kanaat çalışmakta. Geri kalan emekçi kesim ölsün zaten. Yaşamları bile bir lütuf belki. Ürünlerini milyonlar mal oluş fiyatının katbekat üzerinde satın almakta. Diyeceksiniz o zaman tüm parayı bu markalar topluyor multimiyarder mi bunlar ?? Yok tam olarak değil onların da başta reklam olmak üzere masrafları var bu çevrimi devam ettirebilmek için. The Devil Wears Prada  ‘yı okuyun/izleyin. Kapitalizm işte böyle pis bir bela…

Neyse gelelim bu zincirin en zayıf halkalarından zavallı foklara. Aslında ölmeyebilirler. Uyduruk versace aksesuarları onsuz veya suni de olabilir. Ama burada buzlu badem olayı devreye giriyor : marjinal olmak, insanın katletme, ezerek yükselme içgüdüsünü huzura kavuşturma…

Özetle insanlar birbirlerine olan sevgilerini birbirlerine aldıkları hediyelerle değil de birbirlerine karşı hissettikleri duyguların seviyesiyle ölçse ne oradaki masum foklar ölür, ne de….

Hayır klişe sözlerle bitirmeyeceğim. Evet alyans çok güzel, taşı olmazsa bir şeye benzemez. Yanındaki erkek tek taş almazsa beş para etmez. Tek taşımı kendim aldım tek başıma kendim taktım, sadece şarkı sözlerinden ibarettir.

Sonsöz: Tüketin. Ama her şeyi…

ps:bu çevrimi sadece zor elde edilebilir kadınlara bağlamak biraz haksızlık gibi görünse de değil :))

5 responses to “sopaları vuralım fokların kafasına, birkinleri takalım kolumuza

  1. tabiiki haklı bir bağlama. ben bugüne kadar fok derisinden yada ona yakın bişiden yapılmış herhangi bir şey giymedim. benim dikkatimi çeken şey şu, neden ben o foklar öldürülmesin diye 14 milyon bilmem ne topluyorum? ben fokun ölümüne neden olmuyorum ki?

    gerizekalı kadınlar (cinsimden tiksiniyorum) ve onlardan daha gerizekalı erkekler (cinslerinden tiksiniyorum) birbirlerini ağırlayacaklar diye foklar ölsün, sonra foklar ölmesin diye o erkeklerin emrinde çalışan diğer insanlar para toplasınlar. oldu. görürsem söylerim.

    hani konuyu para insanı yoldan çıkarıra getirmeyecem, konu insanın isteklerinin cidden sonsuz olması. buzlu badem olayı yani. bir keresinde 13 trilyon veriyordu loto mudur nedir, kazansam naparım diye düşünmüştüm. çok sıkılırdım kazansaydım. istediğim yani en azından şimdilik aklımın erdiği herşeyi alabilirdim, ve bunun için beklemek zorunda kalmazdım ve bir süre sonra isteklerim bir süreliğine bitince de mutsuz olurdum yine. çok sığ gelebilir söylediklerim, ama basitçe algoritma bu.

    :) komik yahu, birileri totosuna buzlu badem soksun diye “diğerlerinin” totosundan kan alıyorlar.

  2. Sırf hava atmak için o birkin çantaya 10.000 lerce dolar veren insanın fok kadar aklı yoktur

  3. ayrıca sayın clementine :D büyük ihtimal biliyorsunuz da ben anlatıyım bu piyango ile ilgili hikayemi :)

    Bir tane kavak ağacı varmış böyle upuzun bir kavakmış (Atmosfere kadar :P) bu ağacın boyu 10 metreyi buluyormuş.Bu kavak ağacının yanındada bir kabak varmış.Ağacın yanında olduğu içindeağaca sarınıp sarınıp 10 günde kavak ağacını boyuna gelmiş.

    Gel gelelim şiddetli rüzgarlar çıkmaya başlamış :) (Küfür küfür :D) esiyormuş.Kabak ta yavaştan sallanmaya başlamış kavak ağacına demiş ben neden sallanıyorum.Eeee demiş kavak ağacı benim 10 senede geldiğim yere sen 10 günde gelirsen en hafif rüzgarda gidersin demiş.İşte Lotodan zengin olmak da buna benziyor bence.

    Saygılarmla

  4. 9 ila 14 bin dolar arasındadır o çantanın fiyatı.yalnış olmasın.222bin dolar diil yani

    • fiyatı 38000$ ve satış stratejisiyle(çok zor bulunuyor, buna sadece üst düzey kadınlar sahip olabiliyor vs.) bahsettiğim rakamlara çıkarmak olası. zaten bu rakamları da birkin çantasından yapılan bir sahtekarlık üzerine vermiştim.

Bir Cevap Yazın

