yokuuuum or not yokuuuummm

Uzun zamandır bir şeyler karalamayıp, video paylaşıp geçiştirmişim blog’u. Aklıma takılan o kadar çok şey olmasına rağmen yazma üşengeçliğinden olsa gerek. Oysa yazınca rahatlıyor insan. House un S06E14’de de işlenen bir konu. Paylaşmanın daha doğrusu normal hayatta paylaşamamanın  getirdiği bir rahatlama duygusu bu.

Bu aralar bir karar arifesinde olduğumu hissediyorum. Özellikle kariyerimi nasıl sürdüreceğim ile ilgili ciddi planlamalar yapmam gerek. Ülkenin doktoralı işsizlere ihtiyacı olup olmadığını bilmiyorum. Akademik tarafın artıları eksileri, piyasanın artıları eksileri derken aradaki çözümleri düşünüyorum durmadan.

Akademisyenliğin artıları; öncelikle bu işi sevmek kaydıyla her daim genç kalıyorsunuz. Yaşı geçkin profesörlere baktığınızda hala içindeki çocuğu yaşattığını görebilirsiniz. Oysaki piyasa da özellikle kapitalizmin doruklarındaki ülkemizde bu saflığı korumak güç, hatta büyük bir dezavantaj sayılabilir bu özellik. Daha rahatsınız. Tamam belki üstünüzde de idari vs kısıtlamalar olsa da piyasadaki gibi sürekli bir sömürü düzeni yok. Hoş artık özel/vakıf üniversitelerinde piyasavari davranışları da görebilmek pekala mümkün. Ek olarak her ne kadar ülkemizde kaynaklar kısıtlı olsa da, istediğiniz konuda proje tabanlı olarak çalışabilmeniz ve bunun getirdiği imkanlardan faydalanabilmeniz mümkün

Akademisyenliğin eksileri; öncelikle para. Gerçekten komik paralar veriliyor bu sektörde. Düşünün bir profesörsünüz ve yeni mezun ettiğiniz mezun sizden daha fazla maaş alabiliyor. Hiç de adil değil elbette. İkincisi ise tonla angarya iş. Öyle böyle değil. Sizden yapmanızı istedikleri sürüyle kağıt işi bulunmakta. Ve öylesine gereksiz olabiliyor ki kimi zaman, çıldırmanın eşiğine gelebiliyor insan. Bir diğeri azalana manevi tatminsizlik. Eskiden toplumda yeri vardı bu insanların. Şimdi ise popçu, topçudan soruluyor memleket meselesi. Bana Nihat Doğan’ın kim olduğunu açıklayabilecek biri var mı ?

Piyasanın artılarını eksilerini de yazacaktım ama yoruldum sanırım. Artısı eksisi bir yana bu ülkede zaten severek yapabileceğiniz iş sayısı çok az(en azından benim tabiatımda biriyseniz) yani pazarlamacı, bürokratik kelime prosesörü memur yapısında falan değilseniz işiniz zor zaten. Bir de işlere profesyonel gözde bakıyorsanız, yani duygular ikinci planda geliyorsa örneğin “daha dün taksimde içiyorduk ama bu proje için beni değil de onu atadın” cümlesi gibi. Onu atadım çünkü daha iyi ve senin de bunu kabullenmen gerekirken… piyasada elinden geleni yapmak da göze batar(olumsuz mana da) diğerlerinden geri kalmak da. Rahat huzurlu yaşamak için ortalamaya oynamak şart gibi. E tabi bu minvalde biri değilseniz dediğim gibi işiniz zor.

Neyse yukarıdakileri yazarken ben bile sıkıldım. Okuyana kolay gelsin. Kısa kısa devam:

Bugün zorunlu seminerlerden birine katıldım. Gerçekten zorunlu olmasına rağmen benim adıma olumlu geçti. Özellikle kendi ar-ge şirketini kurup yüzünde aydınlanmayı gördüğüm bir doktora öğrencisinden sonra kafamda daha bir netleşti ne yapmam gerektiği.

Bu aralar cümle kurmakta zorlandığımı hissediyorum. Anlamsız cümlelerimdeki kelimelerden anlıyor insanlar ne demek istediklerimi sanırsam. Bir kompozisyon yarışmasında eksi puan alacak kadar kötüyüm. O kadar yane..

Ayrıca unutkanlık da ayrı bir baş belası. Bırakın geçen gün hatırlayamadığım Planck sabitini ki kendisi 6.626068 × 10^-34 m^2 kg / s ‘dir kendi öğrenci numaramı(eskisini) unutmam, sorulduğunda cep telefonumun numarasını söyleyememem vs. Kaldı ki numaralarla aram iyidir. Kelimeleri unutuyordum tamam. Şimdi sıra numaralara geldi. Gelecekte ne var merak ediyorum. Depresyon belirtisi tüm bu saydıklarım. Merak etmeyin onun da farkındayım. Hell yeah mean symptoms fit.

Can sıkıntısından yemek yiyorum ve yemeğin ardından gelen tatmin duygusunu artık duyamıyorum. Ama korkmayın hala umut var. Kendimi kontrol edebilecek kadar güçlüyüm ;)

Yerli dizi izlemem pek ama gönülçelen hoşuma gitti. Senaryosu oyunculuk bir yana sırf tuba büyüküstün için bile izlnir bu dizi J kanındaki Çingene canlanmış resmen hehehe

Bir Cevap Yazın

